KIZMA BİRADER

Büyüklerin ve küçüklerin çok seveceği aile oyunu.

2 ile 4 kisi arasında oynanabilen oyun ile çok eğlenceli zaman geçireceksiniz.

Büyükler için klasik bir oyun, küçükler için ise çok zevkli bir çocuk kutu oyunları serisinden Kızma Birader ile eğlence hep sürecek!

Kutu Ölçüsü: 27x27x6 cm

OYUNUN AMACI: Her oyuncu kendisine ait olan toplam 4 piyonu “BİTİŞ” karesine taşımaya çalışır. Bunu ilk başaran oyuncu oyunu kazanır.

İÇİNDEKİLER: 1 adet oyun tablası, 45 adet şans kartı, 16 piyon (4 renk grubundan 4’er adet), 1 adet zar

OYUNA BAŞLANGIÇ: Oyuncular piyon rengi seçimi ve oyuna kimin başlayacağını belirlemek için zar atar, en büyük sayıyı atan istediği rengi seçer. Sonraki renk gruplarındaki sıraya bağlı kalmak kaydı ile diğer oyuncular attıkları zar sayısına göre hem sıra, hem de renk seçmiş olurlar. Oyuncular piyonlarını aynı renkteki “BAŞLANGIÇ” hanesine koyarlar. Şans kartları karıştırılır ve oyun tablasına kapalı olarak konulur. Oyun saat yönünde hareket eder.

OYUN KURALLARI

KART ÇEKME: Sırası gelen oyuncu oyun tablasına kapalı olarak konulan kartlardan en üsttekini çeker ve kartın üstündeki talimatları uygular. Çekilen kartlar bittiği zaman, kullanılan kartlar karıştırılır ve tekrar kapalı olarak yerine konur.

PİYONLARI OYUNA SOKMA: Her oyuncu oyuna başlarken “BAŞLANGIÇ” bölgesindeki piyonları ilerletmek için, çektiği kartın 1 ya da 2 olması gerekir. Bunun dışında çekilen kartlarla oyuna başlangıç yapılması mümkün değildir. Bu kural, tüm piyonları oyuna sokabilmek için geçerlidir. Çektiğiniz kartla oyuna giriş yapamıyorsanız, sıra diğer oyuncuya geçer. Oyuncular kartta aksi belirtilmediği sürece tek bir piyonu hareket ettirebilirler.

PİYONLARIN OYUN İÇERİSİNDE İLERLEMESİ: Yolunuz üzerindeki karede siz ya da başka bir oyuncuya ait bir piyon varsa üzerinden atlamalısınız.Eğer kendi renk grubunuzdan başka bir piyonun olduğu yere geldiyseniz bir karede 1’den çok piyon bulunamaz. Oynayacak başka bir hamleniz yoksasıra sizden sonraki kişiye geçer.

RAKİP PİYONU BAŞLANGICA YOLLAMAK (KIRMAK): Kart çektiniz ve ilerlediniz, gelmiş olduğunuz son karede rakiplerinizden biri var, rakibinizin piyonu kırılmış olur. Böylece rakip piyon, “BAŞLANGIÇ” karesine dönmek zorunda kalır. Oyunun en can alıcı ve rakiplerinizi yavaşlatan hamleyi yapmış olursunuz.

PAS GEÇME DURUMU: Aynı renk grubundan 2 piyon aynı kareye gelemez, başka alternatif hareketiniz yoksa pas geçmek zorunda kalırsınız. Güvenli bölgeye giremeyen ve başka hamlesi olmayan oyuncuda pas geçmek zorunda kalır. Sizden sonra sırası gelen oyuncu, kart çeker ve oyuna devam eder.

GERİ GİTMEK: Oyuncular kartta yazmadığı sürece geri gidemez. 4 ve 10 nolu kartlar çekildiğinde, kartı çeken oyuncu geri gitmek durumundadır. Başlangıç karesinin gerisine giderseniz doğrudan “GÜVENLİ ALAN” kısmına giriş yapabilirsiniz. Oyun tablasında dolaşmak zorunda kalmazsınız.

GÜVENLİ ALAN: Oyun tablasında bir tur attıktan sonra kendi renk grubunuzdaki kareler sizin “GÜVENLİ’ alanınızdır. Sizden başka oyuncular bu alana giremezler. Güvenli alanın sonunda ”BİTİŞ” kısmı vardır. Kendi renk grubunuzdaki güvenli alana girebilmek için oyuncu tam olarak doğru kartı çekmelidir. Yoksa güvenli alana giremezsiniz, oynayacak başka hamleniz yok ise pas geçilir sıradaki oyuncu oyuna devam eder.

BİTİŞ KARESİ: Güvenli alanın sonundaki “BİTİŞ” kısmına girmek için doğru kartın çekilmesi beklenir. Başka hamleniz yoksa sıradaki oyuncu oyuna devam eder. Kendi renk grubundaki güvenli alana giren oyuncu, aynı renkteki 4 piyonu “BİTİŞ” kısmına getirdiği zaman oyunu kazanır. Oynanacak başka oyuna devam eder. Oyun bir daha oynanacaksa oyunu en son kazanan kişi oyuna başlar.

KARTLAR VE DEĞERLERİ

1 - Piyonlarınızdan birini. 1 kare ilerletin ya da başlangıçtaki piyonunuzla oyuna giriş yapın.

2 - Piyonlarınızdan birini, 2 kare ilerletin ya da başlangıçtaki piyonunuzla oyuna giriş yapın. Bir kart daha çekin ve yeni giriş yapan piyonunuzla uygulayın.

3 - Piyonlarınızdan birini 3 kare ilerletin.

4 - Piyonlarınızdan birini 4 kare geri gidin. Başlangıç karesinin gerisine giderseniz doğrudan “GÜVENLİ ALAN” kısmına giriş yapabilirsin.

5 - Piyonlarınızdan birini 5 kare ilerletin.

7 - Piyonlarınızdan birini 7 kare ilerletin, ya da toplamda 2 piyonu oynayın. (Bir piyonu 5 kare diğerini 2 kare vb.)

Bu kartı oyuna başlamak için kullanamazsınız. Eğer 7 kartını kullanarak piyonlarınızdan birini “BİTİŞ” bölgesine sokmak için 7 kareden daha az ilerletirseniz, geriye kalan hamle hakkınızda kullanabilir durumda olmalısınız.

8 - Piyonlarınızdan birini 8 kare ilerletin.

10- Piyonlarınızdan birini 10 kare ilerletin ya da 1 geri gidin.

11 - Piyonlarınızdan birini 11 kare ilerletin ya da sıradaki rakip oyuncunun piyonu ile yer değiştirin.

12 - Piyonlarınızdan birini 12 kare ilerletin.

JOKER - Rakiplerinizden bir piyonla yer değiştirin ve onu başlangıca yollayın. Bütün piyonlar başlangıç karesinde veya güvenli alan içerisinde iseherhangi birşey yapmayın.

FARKLI OYUN VERSİYONLARI

EŞLİ OYUN: Oyun içindeki normal kurallar geçerli olup, kırmızı ve mavi ortak olurlar. Rakip olarakta yeşil ve sarı ortak olurlar. Kendinizin veya ortağınızın piyonunu hareket ettirebilirsiniz. Oyunu kazanmak için ortak olan takımın bütün piyonları bitiş karesinde olmalıdır. Ortağınızın bulunuğu kareye gelirseniz onu başlangıca yollamak zorunda kalırsınız. Joker kartında yazılanlar uygulanmak zorundadır. Başlangıç bölgesine gönderebileceğiniz hiçbir rakip piyon yoksa ortağınıza pa da kendinize ait piyonlarından birini geri göndermelisiniz. 5 veya 7 kartını çekerseniz kendinize ait ya da ortağınza ait toplam 8 piyondan 2’sini hareket ettirebilirsiniz. 1 veya 2 çektiyseniz kendinize ait ya da ortağınıza ait piyonlardan birini oyuna sokabilirsiniz.

PUANLI OYUN: Normal oyundaki tüm kurallar geçerli olmakla beraber kart destesi karıştırılır ve her oyuncuya kapalı olarak 4’er adet kart dağıtılır. Sırası gelen oyuncu yerden bir kart çeker ve elindeki 4 kartla beraber en uyğun kartı oynar ve kullandığı kartı yere atar. Yerden çektiğiniz kartta dahil oynamak için her zaman 5 alternatifiniz olur. Elinizde bulunan kartlardan hiçbirini oynayamıyorsanız çektiğiniz veya istediğiniz kartlardan birini yere atıp sırasınız oynamadan geçebilirsiniz. Ancak yere attığınız kart pas geçmenizi gerektiren bir kart olmalıdır. Oyunculardan hangisi bitiş karesine bütün piyonların ilk önce taşırsa oyunu o kazanır ve puanlamaya geçilir.

PUANLAMA TABLOSU: Oyunu bitiren oyuncuya 50 puan, oyunu bitiren oyuncu rakiplerinin bitiş bölgesinde bulunan her piyonu için 5’er puan, bitiş bölgesine varmayı başaramamış her rakip piyon için 10’ar puan, rakibin hiçbir piyonu bitiş bölgesine varmamış ise 20’şer puan, bütün rakipleri henüz bitişe hiç varmadılar ise buna “MARS” diyoruz. Her piyon için 50’şer puan alır. Alınabilecek maksimum puan, oyun kazanma için 50 puan, üç rakipte mars olduysa 600 puan, toplam 650 puandır.

ZAMAN SÜRELİ OYUN: Normal kurallar geçerli olmak kaydı ile belirlenen süre zarfında örnek olarak 30 dakika içinde oyunu kazanan, çıkmaz ise puanlamaya gidilir. Puanlı oyundaki puanlama sistemi ile en çok puanı alan oluncu kazanır.

İyi eğlenceler.

Comments are closed.