QUIDO BİLGİ YARIŞMASI

Bir kart çekin, kum saatini döndürün ve kartın başlığına uygun 10 doğru cevabı bulun!
1 dakika içinde 10 Afrika Ülkesini ya da doğa sporlarını bilebilecek misiniz?
Hem hızınızı hem bilginizi gösterebileceğiniz bir oyunla eğlenin. 250 farklı başlık ile zamanın nasıl geçtiğini anlamayacaksınız. Üstelik farklı ilgi alanlarına uygun kategorilerle uzmanlığınızı göstermeniz de mümkün. Skor kartlar işaretleme olanağı ile “Ben demiştim” denmesini de engeller.

Oyun 7’den 77’ye herkes içindir.

Oyuncu Sayısı
2-3-4 kişi ya da 2-4 takım olarak oynanabilir.

Oyunun İçeriği
Quido, genel kültür sorularından oluşur. Amaç bilgiyi ölçmek değil, bildiklerimizin farkına varmak, bilmediklerimizi dağarcığımıza katarken eğlenmektir.

Kutunun İçindekiler
1. Oyun Zemini
2. 4 Oyuncu Kukası
3. Soru Kartları (50’şerlik 4 Deste ve Joker Destesi)
4. Skor Tabloları
5. Kum Saati
6. Keçeli Kalem
7. Kurallar
8. Zar

Oyun Başlasın
• (1-2-3-4) numaralı küçük kartlar çekilerek oyuncu sırası belirlenir. • Oyuncu kukaları, oyun tahtasının başlangıç noktasına konulur. • Yarışmacı sırasına göre kart ve kuka rengi seçimi yapılır. (Seçilen kart ve kukalar aynı renkte olmalıdır) • Her oyuncu bir skor tablosu alır. • Son oyuncu kukasının rengindeki desteden bir kart çeker ve oyuna 1. olarak başlayacak oyuncuya sorusunu sorar. • Çoklu oyuncularda sorma sırası saat yönünde devam eder. • Başlayan oyuncunun bir kere pas deme hakkı vardır. Bu durumda yeni bir kart çekilir. • Pas denilen kart destenin içine konulur ve yeni kart çekilir. • Kum saati ters çevrilerek süre başlatılır. • Oynayan oyuncu konu başlığıyla ilgili aklına gelen cevapları söyler. • Doğru cevaplar rakip oyuncu tarafından skorboard’a işlenir. • Oyuncu bildiği cevap kadar kareyi oyun tablosunda ilerler. • Sonra sıra diğer oyuncuya geçer. • Kuka soru işareti (?) çıkan kareye denk gelirse, oynayan oyuncu kaç doğru cevap bulacağını tahmin eder. Eğer tahmininden az ya da fazla cevap bilirse kuka ilerlemez olduğu yerde durur. Tahmini kadar doğru cevap bilirse iki katı ilerler. • Kuka çarpı işareti (x) olan kareye gelirse, oyuncu ceza alır ve 1 kare geri gelir. • Kuka yıldız işareti (*) olan kareye gelirse, oyuncu ödül alır ve 2 kare daha fazla ilerler. • Yarışmada çok gerilerde kalan ya da rakibiyle iyice arayı açmaya çalışan oyuncunun Joker kartlarından 3 kere tercih etme hakkı vardır. • Joker destesi masanın ortasında durur. Rakip bu desteden çeker ve oyuncuya başlığı söyler. Karttaki yıldızlı cevaplardan birini bilen oyuncu bildiği cevabın iki katı kadar gider. Eğer yıldızlı cevaplardan hiçbirini bilemezse –bildiği soru sayısı fark etmeksizin–2 kare geri gelir. • Skor tahtasının sonuna ilk gelen oyunu kazanır.

Oyunu Başarıyla Bitirmek İçin İpuçları
• Kum saati döner dönmez aklınıza gelenleri saymaya başlayın. • Kartlardaki başlıkların doğru yüzlerce cevabı olabilir. Önemli olan kartta yazan cevapları bulabilmektir. O yüzden en saçma gelen cevabı bile söyleyin. • Yanlış bir şey söylemekten korkmayın. Doğruyu bulmanız önemli, yanlış söyledikleriniz sizden puan götürmez sadece zamanınız gider. • İki kelimelik bir cevabın bir kısmını bilmeniz geçerli sayılacaktır, mükemmeliyetçi olmayın. Örnek:
Başlık: Ünlü Seyyah ve Kâşifler Doğru Cevap: Kristof Kolomb (geçerli) Sizin Cevabınız: Kolomb (geçerli)

• Kukanızın soru işareti (?) kutusuna yaklaştığını fark ederseniz, bir sonraki cevaplarınızı buna göre ayarlamaya ve iyi değerlendirmeye çalışın, unutmayın tahmin ettiğiniz kadar doğru cevap bilirseniz iki katı ilerlersiniz. Cevapları kolay bilemeyeceğiniz bir kart gelirse pas hakkınızı kullanın • Kukanızın çarpı kutusuna (x) yaklaştığını fark ederseniz, bir sonraki cevaplarınızı buna göre ayarlamaya ve çarpı kutusundan (x) geçmeye çalışın. Unutmayın çarpı kutusu (x) risk içerir, sizi 1 kare geri gönderir. • Kukanızın yıldız kutusuna (*) yaklaştığını fark ederseniz, bir sonraki cevaplarınızı buna göre ayarlamaya ve yıldız kutusuna (*) gelmeye çalışın. Unutmayın iki kare fazladan ilerleme hakkı alacaksınız. • Çok geride kaldığınızı düşünüyorsanız ya da rakibinizle arayı açmak istiyorsanız Joker kartlarından çekmenizi tavsiye ederiz. Bu bir anda sizi rakibinize yaklaştırabilir ya da iyice arayı açmanızı sağlayabilir. Elbette yıldızlı cevapları bulamazsanız iyice geride kalabilirsiniz.

Ama denemeye değer!

Comments are closed.